Ramowy rozkład dnia

Przedszkole w równej mierze pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą. Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
              Ramowy rozkład dnia uwzględnia czas realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Realizacja podstawy programowej – w godzinach 8:00 - 13:00

7.00-8.00
           Schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy swobodne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci; zabawy integrujące grupę; ćwiczenia ogólnorozwojowe; , praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensującym i wychowawczym;

8.00-8.45-              1 godzina  realizacji podstawy programowej
           Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne. Praca stymulacyjno wyrównawcza, indywidualna i grupowa;

Zajęcia dodatkowe-  j. angielski, rytmika, logopedia, inne;

8.45 – 9.00         
           Przygotowanie do śniadania-wykonywanie czynności  wynikających z pełnionego dyżuru, ćwiczenia poranne, czynności sanitarno-higieniczne- kształtowanie właściwych  nawyków higienicznych, kulturalnych;

9.00-9.30              2  godzina  realizacji podstawy programowej
           Śniadanie-realizacja zadań programowych w tym zakresie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Praca dyżurnych-wykonywanie czynności  wynikających z pełnionego dyżuru, zabiegi higieniczne, mycie zębów, przygotowanie do zajęć;

9.30-10.30-          3  godzina  realizacji podstawy programowej
          Zajęcia dydaktyczne z dominacją działalności umysłowej. „Odkrywamy, przeżywamy”- zajęcia programowe. Wielozmysłowe poznanie świata w ramach 15 obszarów podstawy programowej. Przerwa między zajęciami- czynności sanitarno-higieniczne, zabawa ruchowa;
  
10.30-11.30         4 godzina  realizacji podstawy programowej
   Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, na świeżym powietrzu: zajęcia sportowe, gimnastyka, spacery wycieczki, obserwacja przyrody, prace gospodarczo porządkowe w ogrodzie. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w ogrodzie i poza terenem przedszkola oraz w budynku. Zabawa ruchowa w ogrodzie. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzone w sali przy niesprzyjającej pogodzie;
  
11.30-12.00      5 godzina  realizacji podstawy programowej
         Przygotowanie do obiadu- wykonywanie czynności  wynikających z pełnionego dyżuru. Czynności sanitarno-higieniczne - kształtowanie właściwych  nawyków higienicznych  kulturalnych;

12.00-12.30
        Obiad - Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Realizacja zadań programowych w tym zakresie- kulturalne zachowanie się przy stole.


12.30-13.00
               „W świecie bajek i baśni”- słuchanie literatury dziecięcej. Czas odpoczynku i wyciszenia
 dla dzieci - muzyka relaksacja. Zabawy o charakterze relaksowym . Zajęcia i zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne;
            

13.00-15.00
         Zabawy według zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycieli wyzwalające samorzutną aktywność dzieci, działania utrwalające nabyte umiejętności i kompensacje, wspierające indywidualny rozwój, uzdolnienia dzieci.  Zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, plastyczno - techniczne, tematyczne ,zajęcia w małych zespołach; pobyt na świeżym powietrzu, zajęcia o charakterze wychowawczym.