Przedszkole w równej mierze
pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą. Przedszkole zapewnia
dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych,
przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Ramowy rozkład dnia uwzględnia czas realizacji podstawy programowej
wychowania przedszkolnego.
Realizacja podstawy programowej – w
godzinach 8:00 - 13:00
7.00-8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola; zabawy swobodne służące realizacji
pomysłów i zainteresowań dzieci; zabawy integrujące grupę; ćwiczenia
ogólnorozwojowe; , praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze
obserwacyjnym, stymulująco- kompensującym i wychowawczym;
8.00-8.45- 1 godzina realizacji podstawy programowej
Zabawy ruchowe, dydaktyczne,
konstrukcyjne. Praca stymulacyjno wyrównawcza, indywidualna i grupowa;
Zajęcia dodatkowe- j. angielski, rytmika, logopedia, inne;
8.45 – 9.00
Przygotowanie do śniadania-wykonywanie
czynności wynikających z pełnionego
dyżuru, ćwiczenia poranne, czynności sanitarno-higieniczne- kształtowanie
właściwych nawyków higienicznych, kulturalnych;
9.00-9.30 2 godzina realizacji podstawy programowej
Śniadanie-realizacja zadań
programowych w tym zakresie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i
estetycznego spożywania posiłku. Praca dyżurnych-wykonywanie czynności wynikających z pełnionego dyżuru, zabiegi
higieniczne, mycie zębów, przygotowanie do zajęć;
9.30-10.30- 3 godzina realizacji podstawy programowej
Zajęcia dydaktyczne z dominacją działalności umysłowej. „Odkrywamy,
przeżywamy”- zajęcia programowe. Wielozmysłowe poznanie świata w ramach 15
obszarów podstawy programowej. Przerwa między zajęciami- czynności
sanitarno-higieniczne, zabawa ruchowa;
10.30-11.30 4 godzina realizacji podstawy programowej
Gry
i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, na
świeżym powietrzu: zajęcia sportowe, gimnastyka, spacery wycieczki, obserwacja
przyrody, prace gospodarczo porządkowe w ogrodzie. Przestrzeganie zasad
bezpieczeństwa w ogrodzie i poza terenem przedszkola oraz w budynku. Zabawa
ruchowa w ogrodzie. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzone w sali przy
niesprzyjającej pogodzie;
11.30-12.00 5 godzina realizacji podstawy programowej
Przygotowanie do obiadu- wykonywanie
czynności wynikających z pełnionego
dyżuru. Czynności sanitarno-higieniczne - kształtowanie właściwych nawyków higienicznych kulturalnych;
12.00-12.30
Obiad
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
Realizacja zadań programowych w tym zakresie- kulturalne zachowanie się przy
stole.
12.30-13.00
„W świecie bajek i baśni”-
słuchanie literatury dziecięcej. Czas odpoczynku i wyciszenia
dla dzieci - muzyka relaksacja. Zabawy o charakterze
relaksowym . Zajęcia i zabawy
integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne;
13.00-15.00
Zabawy według zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycieli wyzwalające
samorzutną aktywność dzieci, działania utrwalające nabyte umiejętności i
kompensacje, wspierające indywidualny rozwój, uzdolnienia dzieci. Zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, plastyczno -
techniczne, tematyczne ,zajęcia w małych zespołach; pobyt na świeżym powietrzu,
zajęcia o charakterze wychowawczym.